توسط گروه علمی فرهنگی شهید یاوری؛ نشست «ما، ایران و آینده» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1401/3/2 | 

نشست « ما، ایران و آینده»  یادبود شهید اکبر یاوری دانشجوی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر با حضور دکتر عبدالرسول  پورعباس رئیس سازمان سنجش و استاد تمام دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر داریوش کیانی رئیس دانشکده ، اساتید و دانشجویان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر داریوش کیانی رئیس دانشکده ریاضی وعلوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر دراین نشست گفت: خردادماه یادآور خون شهدا است و امیداورم که امروز ما جامعه دانشگاهیان امانت دار خوبی باشیم و رسالتمان را به خوبی انجام دهیم.
وی افزود: باید تلاش کنیم که رفتار، کلام و منشمان مانند شهدا باشد تا بتوانیم در تمامی حوزه ها از جمله حوزه علم و فناوری پیشرفت کنیم.
دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش و استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شهید یاوری در وصیت نامه خود اشاره کرده است که شهادت یک انتخاب دو طرفه است و شهدا انتخاب می شوند.
وی عنوان کرد: شهید یاوری در وصیت نامه خود اشاره کرده است که ترس صلاح دشمن است و ما برای مبارزه با دشمن باید شجاع باشیم.
رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: جهاد مسیر حرکت ما به آینده است و در این مسیر شهادت نیز وجود دارد بنابراین شهادت رمز موفقیت و تسخیر آینده است.
دکتر پورعباس گفت: اکنون هر موفقیتی که کسب می کنیم دشمن را اذیت خواهد کرد لذا صلاح مومن عشق به رهبری و امام حسین(ع) است.
وی افزود: دشمن با راه امام مشکل دارد. وقتی اخلاص باشد و ترس نباشد آینده ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: ما اکنون امن ترین کشور منطقه را داریم  چراکه در این راستا افراد منتظر شهادت هستند و از رهبر خود پیروی می کنند .
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: زمانی  که آماده شهادت باشی در صحنه حاضر می شوی و این روحیه بر دل دشمن لرزه ایجاد می کند.
مهندس مهدی یاوری برادر شهید یاوری نیز در این مراسم گفت: برادران شهید من بسیار اهل مطالعه بودند. در دوران دانشجویی خود در جلسات تفسیر قرآن کریم شرکت می کردند.
وی تاکید کرد: شهید یاوری در وصیت نامه خود تاکید داشته است که تقوا پیشه کنید چراکه از این طریق می توان در کارها و فعالیت ها موفق بود.
همچنین در این مراسم دکتر روح الله رحمانی  استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران و مدیر و موسس شرکت دیجی کالانکست نیز سخنانی را ایراد کرد.
در این مراسم از برادر شهیدان یاوری تقدیر به عمل آمد.
 شهید اکبر یاوری تنها دانشجوی شهید دانشکده ریاضی و از افتخارات این دانشکده می باشند که در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در منطقه خونین شهر به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند. یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.