کتاب حالت‌های گذرا در سیستم‌های قدرت؛ شبیه سازی، مدلسازی و کاربردها منتشر شد

 | تاریخ ارسال: 1402/2/4 | 

کتاب حالت‌های گذرا در سیستم‌های قدرت؛ شبیه سازی، مدلسازی و کاربردها  توسط محققان دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تالیف و منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: این کتاب برجسته در زمینه مهندسی برق "سیستم های قدرت الکتریکی" توسط گروه انتشاراتی تیلور و فرنسیس (Taylor & Francis) به چاپ رسیده است .
پروفسور گئورک قره‌پتیان استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر  ، دکتر آتوسا یزدانی استاد دانشگاه ساکرامنتو آمریکا  و دکتر بهروز ذاکراز دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیرو استاد دانشگاه شیراز از مولفان این کتاب هستند.
این کتاب در ۸ فصل و ۲۳۴صفحه در زمینه سیستم های قدرت الکتریکی به چاپ رسیده است .
در این کتاب، انواع حالتهای گذرا که در سیستم های قدرت رخ داده یا ممکن است رخ دهند، مورد بررسی قرار گرفته است.
کتاب با دسته‌بندی پدیده‌های گذرا و مشخص کردن اثرات نامطلوب در سیستم‌های قدرت ناشی از گذراها شروع می‌شود. سپس به اقدامات حفاظتی مختلفی می‌پردازد که برای جلوگیری از حوادث ناشی از آن موارد گذرا اجرا شده‌اند. همچنین روش های مختلف مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل گذرا در سیستم های قدرت توضیح داده شده است.
مدل‌سازی اجزا به‌طور گسترده مورد بحث قرار گرفته و موارد تحلیلی برای ارزیابی طیف گسترده‌ای از گذراها، اثرات احتمالی آن‌ها بر روی سیستم و انواع حفاظت مرسوم که معمولاً برای هر مورد استفاده می‌شود، همراه با روش‌هایی برای طراحی سیستم حفاظت مناسب ارائه می‌شود.